Oz Büyücüsü-L.Frank Baum
1900 yılında yazılmış, 1939 yılında filme alınmış; ancak altını çizdiklerim bugün bile insan olmaya dair şeyler... Bazı kitaplar neden klasik ve neden efsane, okuyunca daha iyi anlaşılıyor. Yeniden evde olmak, her zaman en güzeli değil midir? * Korkuluk onu dikkatle dinleyip şöyle dedi: "Neden bu güzel ülkeyi bırakıp o Kansas dediğin, kurak ve gri yere dönmek istediğini anlayamıyorum." "Beynin yok da ondan," diye yanıtladı kız. "Evlerimiz ne kadar kasvetli ve gri olursa olsun, biz etten kemikten yapılmış insanlar çok güzel de olsa başka bir ülkede yaşamaktansa kendi topraklarımızda olmayı tercih ederiz. İnsanın evi gibisi yoktur." * "Kafanın içinde beyin olsaydı, sen de diğerleri kadar iyi ve hatta bazılarından çok daha iyi bir insan olurdun. İster karga ol ister insan, beyin bu dünyada sahip olmaya değen tek şey." * "Etten kemikten olmak zahmetli bir şey,"dedi Korkuluk, düşünceli bir halde. "Uyumak, yemek ve içmek zorundasın. ...