Oz Büyücüsü-L.Frank Baum
1900 yılında yazılmış, 1939 yılında filme alınmış; ancak altını çizdiklerim bugün bile insan olmaya dair şeyler... Bazı kitaplar neden klasik ve neden efsane, okuyunca daha iyi anlaşılıyor. Yeniden evde olmak, her zaman en güzeli değil midir?
* Korkuluk onu dikkatle dinleyip şöyle dedi:
"Neden bu güzel ülkeyi bırakıp o Kansas dediğin, kurak ve gri yere dönmek istediğini anlayamıyorum."
"Beynin yok da ondan," diye yanıtladı kız. "Evlerimiz ne kadar kasvetli ve gri olursa olsun, biz etten kemikten yapılmış insanlar çok güzel de olsa başka bir ülkede yaşamaktansa kendi topraklarımızda olmayı tercih ederiz. İnsanın evi gibisi yoktur."
* "Kafanın içinde beyin olsaydı, sen de diğerleri kadar iyi ve hatta bazılarından çok daha iyi bir insan olurdun. İster karga ol ister insan, beyin bu dünyada sahip olmaya değen tek şey."
* "Etten kemikten olmak zahmetli bir şey,"dedi Korkuluk, düşünceli bir halde. "Uyumak, yemek ve içmek zorundasın. Ama olsun, beynin var ve mantıklı düşünebilme yeteneği için bu kadar zahmete katlanmaya değer."
* "Ama neticede beyin dünyadaki en iyi şey değil."
"Sen de var mı?" diye sordu Korkuluk.
"Hayır, benim kafam bomboş," diye yanıtladı Teneke Adam. "Ama bir zamanlar beynim de vardı, kalbim de...İkisini de denemiş biri olarak, daha çok bir kalbim olmasını tercih ederim."
* Aşıkken dünyadaki en mutlu insan bendim, ama kalbi olmayan biri aşık olamaz; bu yüzden Oz'dan bir kalp istemeye karar verdim.
* "Ne olursa olsun," dedi Korkuluk, "ben kalp değil beyin istemeliyim; çünkü aptal biri kalbi olsa bile onunla ne yapacağını bilemez."
" Ben kalp almalıyım," diye karşılık verdi Teneke Adam, "çünkü beyin insanı mutlu etmez, oysa mutluluk dünyadaki en güzel şeydir."
* "Bana beyin veremez misin?" diye sordu Korkuluk.
" Buna ihtiyacın yok. Her gün yeni bir şey öğreniyorsun. Bir bebeğin beyni vardır, ama fazla bir şey bilmez. Bilgiyi sağlayan tek şey deneyimdir ve dünyada ne kadar uzun kalırsan deneyim elde edersin."
* " Benim cesaretim ne olacak?" diye sordu Aslan endişeyle.
" Bol bol cesaretin olduğuna eminim," diye yanıtladı Oz. "İhtiyacın olan tek şey kendine güvenmek. Tehlikeyle karşılaştığında korkmayan canlı yoktur. Gerçek cesaret, korkmana rağmen tehlikeye göğüs gerebilmektir ve bu türden cesaret de sende bolca var."
* "Ya benim kalbim?" diye sordu Teneke Adam.
"O meseleye gelince," diye söze girdi Oz, "bence kalp istemen yanlış bir şey. Kalp çoğu insanı mutsuz eder. Bir kalbin olmadığı için ne kadar şanslı olduğunu bir bilsen..."
* ...Şarlatanlıktan nasıl vazgeçebilirim ki," dedi kendi kendine, hele de insanlar aslında yapılamayacağını herkesin bildiği şeyleri yapmamı isterken..."

Yorumlar
Yorum Gönder