Beyaz Zambaklar Ülkesinde


 

Bir toplumun gelişmişlik düzeyini gösteren birçok unsur var. Toplum davranışları da bunun bir parçası. Şiddet haberlerinin karşımıza çıkması bir algıda seçicilik durumu değil artık. Bizzat yaşıyoruz, görüyoruz, maruz kalıyoruz. Bu noktaya nasıl geldiğimizi gerçekten düşünmek gerekiyor.

Gündem şiddetle bu kadar doluyken çok özel bir kitap okudum. Bugün eğitimsizliğiyle can yakan herkesin bu kitabı okuyabilmiş olmasını ve farkındalık yaşamasını dilerdim. Beyaz Zambaklar Ülkesinde çağdaş bir topluma ulaşmanın basamaklarını, insan olarak var olunan gerçek bir yönetim şeklini, sorumluluklarımızı ortaya koyuyor.  Nedir bu Beyaz Zambaklar Ülkesinde, ne anlatıyor?

Beyaz Zambaklar Ülkesinde, Atatürk’ün özellikle askeri okullarda mutlaka okutulması gereken bir kitap olduğunu vurgulamasıyla bilinir. Grigory Petrov’a ait eser, Finlandiya ve Rusya arasındaki savaş sonrası Finlandiya’nın yükselişini, kitapta yer alan kahraman Snelman’ın Fin gençlere öğütlerini okuyucuya aktarır. Bir ülkenin ilmek ilmek neler başarabileceğini, bireyden topluma nasıl sorumluluk alınması gerektiğini çok güzel işler. Sokrates’e değindiği satırlar tekrar tekrar okunmaya değer. Atatürk’ün bu esere neden bu kadar önem verdiğini okuyan mutlaka anlamıştır, anlayacaktır…

“Hiçbir şeyde aşırıya kaçılmamalıdır! Hiçbir şey tek taraflı olmamalıdır. Her şeyde orta yol gözetilmelidir. Her şey yerinde ve zamanında yapılmalıdır!”

“Hayattaki düzensizliklerin en büyük nedenlerinden birisi şudur ki, herkes hayatında refaha kavuşmayı arzu eder, fakat hayatını çalışarak iyileştirme ve daha iyi bir biçimde düzenleme ihtiyacını hissetmez.”

Çalışan ve üreten her bir insanın ne kadar değerli olduğunu unutmayalım.

Bir şey var ki biraz tanıdık gelebilir:

“Her dönemde ve her coğrafyada halk kitleleri sabır ve tahammül göstermeye mecbur bırakılmıştır. Zorluklara ve yokluklara tahammül etmek halkın zorunlu bir görevi sayılmıştır. Her vesileyle halka saldırıp, onları hor görürler.

…”

Düşünelim…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Oz Büyücüsü-L.Frank Baum