Beyaz Zambaklar Ülkesinde
Bir toplumun gelişmişlik düzeyini gösteren birçok unsur var.
Toplum davranışları da bunun bir parçası. Şiddet haberlerinin karşımıza çıkması
bir algıda seçicilik durumu değil artık. Bizzat yaşıyoruz, görüyoruz, maruz
kalıyoruz. Bu noktaya nasıl geldiğimizi gerçekten düşünmek gerekiyor.
Gündem şiddetle bu kadar doluyken çok özel bir kitap okudum.
Bugün eğitimsizliğiyle can yakan herkesin bu kitabı okuyabilmiş olmasını ve
farkındalık yaşamasını dilerdim. Beyaz Zambaklar Ülkesinde çağdaş bir topluma
ulaşmanın basamaklarını, insan olarak var olunan gerçek bir yönetim
şeklini, sorumluluklarımızı ortaya koyuyor. Nedir bu Beyaz
Zambaklar Ülkesinde, ne anlatıyor?
Beyaz Zambaklar Ülkesinde, Atatürk’ün özellikle askeri
okullarda mutlaka okutulması gereken bir kitap olduğunu vurgulamasıyla bilinir.
Grigory Petrov’a ait eser, Finlandiya ve Rusya arasındaki savaş sonrası
Finlandiya’nın yükselişini, kitapta yer alan kahraman Snelman’ın Fin gençlere
öğütlerini okuyucuya aktarır. Bir ülkenin ilmek ilmek neler başarabileceğini,
bireyden topluma nasıl sorumluluk alınması gerektiğini çok güzel işler. Sokrates’e
değindiği satırlar tekrar tekrar okunmaya değer. Atatürk’ün bu esere neden bu
kadar önem verdiğini okuyan mutlaka anlamıştır, anlayacaktır…
“Hiçbir şeyde aşırıya
kaçılmamalıdır! Hiçbir şey tek taraflı olmamalıdır. Her şeyde orta yol
gözetilmelidir. Her şey yerinde ve zamanında yapılmalıdır!”
“Hayattaki
düzensizliklerin en büyük nedenlerinden birisi şudur ki, herkes hayatında
refaha kavuşmayı arzu eder, fakat hayatını çalışarak iyileştirme ve daha iyi
bir biçimde düzenleme ihtiyacını hissetmez.”
Çalışan ve üreten her bir insanın ne kadar değerli olduğunu
unutmayalım.
Bir şey var ki biraz tanıdık gelebilir:
“Her dönemde ve her
coğrafyada halk kitleleri sabır ve tahammül göstermeye mecbur bırakılmıştır.
Zorluklara ve yokluklara tahammül etmek halkın zorunlu bir görevi sayılmıştır.
Her vesileyle halka saldırıp, onları hor görürler.
…”
Düşünelim…

Yorumlar
Yorum Gönder